הוכרזו הזוכים בפרס הצילום ע"ש מיכה קירשנר

02/06/24

בתום יום העיון ע"ש הצלם מיכה קירשנר שעסק בנושא "בית" – משכן החרדות והתשוקות" שהתקיים על ידי החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה על שם נרי בלומפילד ומיסודה של ויצו העולמית, בשיתוף מוזיאון חיפה לאמנות, משפחת קירשנר ומשפחת בן-ימי,  הוכרזו הזוכים בפרס השנתי זו השנה הרביעית.

ועדת הפרס הורכבה השנה מאוצר מוזיאון חיפה לאמנות ד"ר קובי בן מאיר, האמן ראובן קופרמן וצופית קירשנר. הפרסים לשלושת הזוכים עמדו ע"ס כולל של 30,000 ₪ תרומת משפחת קירשנר ובן ימי.

 

במקום הראשון זכתה מיכל ארנהיים מהמחלקה לצילום בבצלאל צילומי שחור לבן של מיכל ארנהיים מציגים את בית שמש מזוית אינטימית, פואטית ומפתיעה. התרחשויות שבשולי העיר כמו מציצות על מופעים יום יומיים, בנאלים ובו זמנית פוגעות בלב התודעה הישראלית.

במקום השני זכתה לאל רייס מהחוג לצילום בבית הספר לעיצוב אוניברסיטת חיפה – עבודתה של לאל רייס, נעה בין פיסול לצילום, מתעתעת בין הממשי, אינטימי וההיברידי. עבודתה נוגעת בשבריריות הגוף, בפגיעותו ובו זמנית יופיו היחודי. לאל רייס מצליחה ללכוד את האנושי והאוניברסאלי בעבודתה.

במקום השני זכתה גם קשת מגדל מהחוג לאמנות בשנקר - עבודתה של קשת מגדל מייצרת מבטים סוריאליסטיים על הסובב, תוך פירוק האלמנטים המרכיבים את המציאות. תחושה של אי שקט ואף שבר עולה בצילומיה של מגדל, ובאופן מפתיע, גם יופי גדול.

 

הפרס הושק בשנת 2021 במטרה לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים ויוצרות צעירים בראשית דרכם. עבודותיהם של הזוכים יוצגו במבנה החממה לאמנות של מוזיאוני חיפה במהלך השנה. 

 

ברכות לזוכות!

*הדימוי המצורף מתוך עבודתה של לאל רייס.